Geoblog.pl    AniaiArek    Podróże    Dookoła świata    Zaba w klopie, las deszczowy, a na koniec tropikalny kurort

Zaba w klopie, las deszczowy, a na koniec tropikalny kurort

Australia
Australia, Shute Bay
Przejechano 19620 km

rano czym predzej ucieklismy z podejrzanego kempingu i pojechalismy do Eungella NP. po rajdzie przez pola trzciny cukrowej zatrzymalismy sie na krotki postoj w Finch Hatton. spuszczajac wode w tamtejszej toalecie, zauwazylam zielona noge wystajaca z miejsca w sedesie, gdzie wiesza sie kostke zapachowa. lokatorem wiejskiego klopa okazala sie ropucha.

dojazd do wawozu Finch Hatton Gorge dostarczyl nam dreszczyku emocji, gdyz trzeba bylo przejechac przez kilka brodow na rzece - na szczescie nasza buda nie poplynela z pradem. potem spacerek przez las deszczowy, pelen rozlozystych palm, wielkich paproci i wstretnych pajakow. wejscie Arka w lepka pajeczyne zakonczylo sie wrzuceniem kamery w kaluze i goraczkowym otrzepywaniem sie (nigdy nie wiadomo, co za potwor urzedowal na tej sieci. kamerze nic sie nie stalo). tak doszlismy do wodospadu. ten juz bardziej przypominal blekitne kaskady z folderu, niestety ulewny deszcz nie pozwolil mi sie wykapac. na koncu szlaku Arek chcial skorzystac z ubikacji, niestety, byla juz zajeta przez innego pajaka, wielkosci malego talerzyka. bylo tam tyle pajeczyny, ze jasne bylo, ze inni turysci tez ustapili pajakowi.

na lesnym parkingu krzaki zaszelescily i z nich z kolei wylonila sie gadzina o dlugosci ponad 1m. pozwolila sie sfotografowac i dostojnie oddalila sie w chaszcze.
pozniej jeszcze tylko 100 zakretow na gorskiej drodze i znalezlismy sie w sercu Eungella NP. na przydroznym drzewie ktos strasznie darl dzioba...okazalo sie, ze to po prostu stadko papug kakadu. za to reklamowany wszedzie dziobak nie raczyl sie pojawic w rzeczce.

na koniec dnia zajechalismy do Airlie Beach, popularnego tropikalnego kurortu. pogoda znowu jest super, wiec zostaniemy tu przez pare dni, aby sie poopalac i pozeglowac na wyspy Whitsundays (plywanie w morzu odpada - patrz fotka z dnia poprzedniego).
wieczorkiem wskoczylismy jeszcze do duzego basenu na naszym kempingu. zyc nie umierac.

Finch Hatton Gorge & Eungella NP - don't look around in toilets - they have tree frogs in toilet bowls & saucer-sized spiders hanging from ceiling!!
walking through amazing rainforest, seeing kakadus
getting to Airlie Beach and having a night swim in a huge pool!